Termeni și condiții de utilizare
Acest document descrie Termenii și Regulile de utilizare a site-ului www.radop.md, precum și condițiile de cumpărare a produselor și serviciilor vândute prin intermediul site-ului nostru. Politica de confidențialitate, politica de returnare și orice alte documente fac parte din acest document, denumit în continuare „Termeni și condiții de utilizare”.
Accesul și utilizarea site-ului www.radop.md sunt permise doar cu acordul deplin și respectarea strictă a condițiilor expuse în acești Termeni și condiții de utilizare.
Compania noastră își rezervă dreptul de a modifica acești Termeni în orice moment, la propria discreție, fără a fi necesară notificarea prealabilă a utilizatorilor site-ului. Modificările intrate în vigoare de la momentul publicării pe Site și se aplică doar comenzilor plasate începând cu data publicării.
1. Dispoziții generale
1.1. Prin plasarea unei comenzi prin intermediul magazinului online, Clientul acceptă Termenii de vânzare a produselor (denumiți în continuare „Termeni”), prezentați mai jos.
1.2. Acești Termeni, precum și informațiile despre Produsele prezentate pe Site, constituie o ofertă publică conform prevederilor Codului Civil al Republicii Moldova și Legii nr. 284 privind comerțul electronic. Prin citirea textului prezentului document, Cumpărătorul își exprimă acordul prin bifarea căsuței „Sunt de acord cu Regulile de utilizare” și „Regulile de returnare” în timpul înregistrării pe site.
1.3. Relațiile dintre Client și Vânzător sunt reglementate conform Legii nr. 105 din 13.03.2003 privind protecția consumatorilor și altor acte juridice aferente.
1.4. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica acești Termeni, iar Clientul este obligat să verifice periodic eventualele modificări.
1.5. În scopul îmbunătățirii calității serviciilor oferite clienților și ținând cont de fluctuațiile ratei de schimb și de volumul furnizorilor cu care lucrăm, precum și de faptul că toate datele sunt procesate automat și pot apărea erori, Operatorul va contacta obligatoriu Clientul pentru a confirma prețul și disponibilitatea produsului în stoc înainte de confirmarea finală a comenzii.
1.6. Clientul confirmă acceptarea Termenilor prin apăsarea butonului „Confirmă comanda” în ultima etapă de finalizare a comenzii pe Site.
1.7. Plata comenzii nu înseamnă finalizarea cu succes a tranzacției de cumpărare-vânzare fără confirmarea acesteia de către Vânzător.
1.8. Tranzacția de cumpărare-vânzare este considerată finalizată doar după ce Clientul primește confirmarea de la Vânzător.
2. Concepte de bază utilizate în document
2.1. Client – persoană fizică sau juridică care plasează comenzi pe site-ul www.radop.md.
2.2. Vânzător – Radop-Opt SRL.
2.3. Magazin online – site-ul de comerț electronic aparținând Vânzătorului, având adresa www.radop.md, unde sunt prezentate produse și servicii, condiții de plată și livrare pentru plasarea comenzilor de către Clienți.
2.4. Site – www.radop.md
2.5. Produs – Obiect destinat satisfacerii unei anumite nevoi umane, oferit spre vânzare pe Site.
2.6. Comandă – Cerere de achiziție a produselor și serviciilor conform listei de Produse oferite pe Site.
2.7. Serviciul de livrare – Serviciu care oferă servicii de livrare a comenzilor către Clienți.
3. Înregistrarea pe Site
3.1. Vânzătorul nu este responsabil pentru acuratețea și corectitudinea informațiilor furnizate de Client în timpul înregistrării.
4. Plasarea și termenii de finalizare a comenzii
4.1. Comanda Clientului poate fi plasată în următoarele moduri: telefonic sau direct pe Site. Detaliile privind plasarea comenzii sunt descrise în secțiunea „Cum să plasezi o comandă”.
4.2. La plasarea comenzii, Clientul trebuie să indice următoarele informații:
- Numele și prenumele Clientului sau al destinatarului comenzii;
- Adresa de livrare;
- Număr de telefon de contact;
- Adresă de e-mail.
4.3. După plasarea comenzii, Clientul primește informații despre data și ora estimată a livrării. Data depinde de disponibilitatea produselor comandate în stoc și de timpul necesar procesării comenzii.
4.4. Vânzătorul are dreptul de a refuza plasarea unei comenzi dacă Clientul a plasat deja 5 sau mai multe comenzi la care a renunțat anterior, fără a indica motive legate de defectele produselor.
4.5. Toate materialele informative prezentate pe Site au caracter informativ și nu pot transmite pe deplin informații despre proprietățile și caracteristicile produselor, inclusiv culori, dimensiuni și forme. În cazul unor întrebări legate de proprietățile produselor, Clientul trebuie să contacteze serviciul de informații al Vânzătorului la numărul (022) 78 21 12.
4.6. În cazul în care produsele comandate nu sunt disponibile în stoc, Vânzătorul are dreptul de a anula comanda și de a notifica Clientul prin e-mail sau telefon.
4.7. În cazul anulării unei comenzi preplătite, suma plătită este returnată Clientului în modul în care a fost efectuată plata inițială.
5. Livrare
5.1. Metodele de livrare sunt indicate pe Site.
5.2. Vânzătorul va depune toate eforturile pentru a respecta termenele de livrare, dar întârzierile pot apărea din cauza unor circumstanțe neprevăzute (ambuteiaje, condiții meteorologice, sărbători).
5.3. Riscul pierderii sau deteriorării produselor trece la Client din momentul predării comenzii și semnării documentelor de livrare.
5.4. Costul livrării este calculat individual în funcție de zonă și metoda de livrare și este indicat în timpul plasării comenzii.
5.5. La livrare, comanda este predată Clientului sau persoanei desemnate. În cazul în care destinatarul nu poate prelua comanda, aceasta poate fi predată unei alte persoane care să plătească valoarea comenzii.
5.6. La primirea comenzii, Clientul trebuie să verifice aspectul și ambalajul comenzii, cantitatea, completitudinea și sortimentul produselor.
6. Plata produselor
6.1. Prețul produselor este indicat pe Site. În cazul unei erori de preț din cauza fluctuațiilor ratei de schimb sau a unor motive tehnice, Vânzătorul va informa Clientul pentru confirmarea comenzii la prețul corect sau anularea acesteia.
6.2. Prețul produselor poate fi modificat unilateral de către Vânzător.
6.3. Metodele de plată sunt indicate pe Site în secțiunea „Condiții și metode de plată”.
6.4. În cazul plății anticipate, comanda este procesată doar după ce fondurile sunt creditate în contul Vânzătorului.
6.5. Plata cu carduri bancare este autorizată de bancă. În cazul suspiciunii de fraudă, banca poate refuza tranzacția.
6.6. Detaliile privind plata electronică prin sistemul „B-pay” sunt indicate pe Site.
6.7. Comisioanele aferente plăților electronice sunt acordate de comun acord între Client și furnizorul de servicii de plată.
6.7.1. Utilizatorul sau cumpărătorul are dreptul de a refuza plata electronică a bunurilor și serviciilor cu comisioanele aferente prin selectarea unei alte metode de plată în secțiunea „Metode de plată”
6.7.2. În conformitate cu articolul 38 alineatul (1) din Legea nr. 114 din 18.05.2012 privind serviciile de plată și moneda electronică, toate comisioanele pe care utilizatorul serviciilor de plată trebuie să le plătească prestatorului său de servicii de plată sunt transparente, suma și comisioanele fiind indicate pe pagina „Checkout”, la rubrica „Confirmare comandă”.
6.7.3. Rambursarea costului bunurilor și serviciilor se face numai în ordine fără numerar și include anularea comisionului, în valoare de același comision utilizat pentru plata bunurilor și serviciilor.
7. Returnarea produselor
7.1. Returnarea produselor de calitate corespunzătoare
7.1.1. Clientul are dreptul de a se refuza de bunurile comandate în orice moment înainte de a le primi, iar după primirea acestora în termen de 14 zile. Returnarea bunurilor de calitate corespunzătoare se face în strictă conformitate cu Legea № 105/2003 privind protecția drepturilor consumatorilor și este posibilă în cazul neutilizării bunurilor, păstrării aspectului, proprietăților de consum și dacă este disponibil documentul care atestă faptul și condițiile de achiziție a bunurilor.
7.1.2. Clientul nu are dreptul de a refuza Bunurile de calitate corespunzătoare, care au proprietăți definite individual, dacă respectivele Bunuri pot fi utilizate exclusiv de către Clientul care le cumpără.
7.1.3. În cazul în care Clientul refuză Bunurile în conformitate cu clauza 7.1.1 din Termeni și Condiții, Vânzătorul returnează valoarea Bunurilor returnate, excluzând costurile Vânzătorului pentru livrarea Bunurilor returnate de către Client, în termen de cel mult 14 zile de la data primirii cererii scrise a Clientului de către Vânzător.
7.1.4. În termen de 14 zile de la primirea comenzii, cu excepția zilei de cumpărare, Clientul are dreptul de a schimba bunurile de calitate corespunzătoare cu bunuri similare, dacă bunurile respective nu sunt potrivite pentru Client din punct de vedere al formei, dimensiunilor, stilului, culorii, dimensiunilor sau completitudinii.
7.1.5. Clientul nu are dreptul de a schimba bunurile de calitate corespunzătoare specificate în Lista produselor nealimentare de calitate corespunzătoare ce nu pot fi înlocuite cu un produs similar, aprobată prin Legea nr. 105 din 13.03.2003 privind protecția drepturilor consumatorilor.
7.1.6. În cazul în care, în momentul solicitării Clientului, bunuri similare nu sunt disponibile la Vânzător, Clientul are dreptul de a refuza și de a solicita rambursarea sumei plătite pentru bunurile respective. Vânzătorul este obligat să ramburseze banii plătiți pentru bunurile returnate în termen de 14 zile de la data returnării bunurilor.
7.2. Returnarea bunurilor de calitate necorespunzătoare.
7.2.1. Cumparatorul poate returna bunurile defecte producătorului sau vânzătorului și poate solicita rambursarea sumei de bani plătite în termenul de garanție, în termenul de valabilitate sau, în cazul în care nu a fost stabilită o astfel de perioadă, într-o perioadă rezonabilă care nu depășește un an. Pentru produsele altele decît cele de folosință îndelungată, răspunderea vînzătorului este angajată dacă neconformitatea apare într-un termen de 30 de zile de la data vînzării acestora. De asemenea, Clientul poate solicita înlocuirea bunurilor de calitate necorespunzătoare sau eliminarea defectelor.
7.2.2. În cazul în care clientul anulează contractul și solicită rambursarea sumei de bani plătite pentru bunuri în conformitate cu clauza 6.2.1 din Termeni și condiții, costul bunurilor va fi rambursat clientului în termen de 15 zile de la primirea de către vânzător a cererii scrise a clientului.
7.3. Returnarea fondurilor
7.3.1. Fondurile sunt returnate în același mod în care a fost efectuată plata.
7.4. Procedura în cazul încălcării de către vânzător a condiției cu privire la sortiment sortiment.
7.4.1. În cazul în care comanda conține bunuri care nu corespund sortimentului comandat, clientul are dreptul de a refuza aceste bunuri la livrarea comenzii și de a solicita înlocuirea cu bunuri din sortimentul prevăzut de comandă sau rambursarea bunurilor.
7.4.2. În cazul imposibilității de a înlocui bunurile, vânzătorul va notifica clientul prin trimiterea unui mesaj la adresa de e-mail specificată de client, iar fondurile vor fi returnate în conformitate cu procedura stipulată în clauza 6.3.1. din acord.
7.5. Informații detaliate privind procedura de depunere a reclamațiilor de calitate și de returnare a bunurilor pot fi expediate prin e-mail la adresa support@radop.md sau la adresa MD-2015 mun. Chișinău, str. Sarmisegetusa 15.
8. Politica de confidențialitate
8.1. La cumpărarea produselor pe Site, Clientul furnizează următoarele informații: nume, adresă de livrare, adresă de e-mail, număr de telefon.
8.2. Prin furnizarea datelor personale, Clientul consimte la prelucrarea acestora de către Vânzător, inclusiv pentru promovarea produselor și serviciilor.
8.3. Informațiile furnizate nu vor fi distribuite terților, cu excepția cazurilor prevăzute de lege.
8.4. Vă recomandăm să citiți Politica de Confidențialitate privind colectarea și prelucrarea datelor cu caracter personal, care este o parte esențială a Termenilor și Condițiilor de Utilizare.
9. Utilizarea cookie-urilor
9.1. Site-ul utilizează cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor și a colecta informații despre vizite.
9.2. Detaliile sunt disponibile în Politica de utilizare a cookie-urilor.
10. Măsuri de securitate
Aplicăm măsuri de securitate pentru a preveni accesul neautorizat și pentru a proteja datele utilizatorilor.
11. Utilizatori minori
Site-ul este destinat utilizatorilor majori. Nu colectăm intenționat date de la minori.
12. Alte dispoziții
12.1. Relațiile dintre Client și Vânzător sunt reglementate de legislația Republicii Moldova.
12.2. În cazul unor întrebări sau reclamații, Clientul poate contacta Serviciul de relații cu clienții la (022) 78 21 12 sau support@radop.md.
12.3. Invaliditatea de către o instanță de judecată a oricărei dispoziții din prezenții Termeni și condiții nu va invalida celelalte dispoziții.
Lista produselor nealimentare de calitate corespunzătoare care nu pot fi returnate sau schimbate:
1. Bijuterii și articole din metale prețioase.
2. Articole de îmbrăcăminte și textile.
3. Articole de igienă personală.
4. Produse cosmetice și parfumuri.
5. Materiale de construcție și decor.
6. Produse chimice și agroculturale.
7. Mobilă.
8. Echipamente electronice complexe.
9. Produse chimice menajere, pesticide și preparate agrochimice.
10. Mobilă pentru uz casnic (garnituri și seturi de mobilă).
11. Autovehicule și motociclete, remorci și agregate pentru acestea, echipamente mobile pentru mecanizarea lucrărilor agricole, ambarcațiuni de agrement și alte plăsmuiri de uz casnic.
12. Bunuri de uz casnic complexe din punct de vedere tehnic pentru care sunt stabilite perioade de garanție [mașini și aparate electrice de uz casnic, echipamente radioelectronice, echipamente de calcul și multiplicare de uz casnic, echipamente foto și cinematografice, aparate telefonice (fixe și mobile) și faxuri, instrumente muzicale electrice, echipamente și aparate de gaz de uz casnic).
13. Bunuri pentru prevenirea și tratarea anumitor boli la domiciliu (articole sanitare și de igienă din metal, cauciuc, textile și alte materiale, instrumente, dispozitive și aparate medicale, produse de igienă orală, lentile de ochelari, articole de îngrijire a copiilor, medicamente).
Protecția datelor cu caracter personal conform legislației în vigoare a Republicii Moldova
Reclamații
În cazul reclamațiilor legate de tranzacțiile de cumpărare-vânzare, puteți contacta Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței la următoarele coordonate:
MD-2012, Chișinău, str. Vasile Alexandri 78.
tel.: (022) 741464
Linie telefonică gratuită: 080028028